Skip to main content

Nina Möller

Genom rådgivning och utbildning kan jag stötta och hjälpa dig så du kan glänsa i ditt arbete med att få företagets och ditt egna varumärke att växa.

För dig som önskar hjälp att få allt inom webb, profil och tryck gjort finns jag och mitt team på byrån Odd redo.

Kurser

Lär dig något nytt inom sociala medier, bygga varumärke eller digital marknadsföring. 

BOKA NU

Upptäck Canva – både för dig som är ny, rutinerad eller jobbar i team

Lär dig kombinera snygga bilder med text, bild och grafik i Canva. Det här är designverktyget för dig som snabbt och enkelt vill skapa ett snyggt material till företagets kanaler.


Onlinekurs – Öppnar hösten 2025

Lär dig att strategiskt välja kanaler och skapa innehåll för långsiktig tillväxt

Genom att kartlägga var verksamheten mår bäst av att synas och hur, får du en tydlig plan över vilka kanaler ni ska fokusera på och vad för typ av innehåll som ska skapas.

Den här kursen hjälper dig att sätta upp ett system där du får struktur och en hållbar strategi för att verksamheten på bästa sätt ska synas, sälja och bygga varumärke. Du går från att känna dig osäker och ostrukturerad till att vara väl förberedd med en plan som stödjer företagets långsiktiga tillväxt.

När kursen är klar har du skapat en marknadsföringskarta (MF-karta) som visar vilka kanaler ni ska fokusera på och ett system för innehållsskapande som ger dig kontroll över det löpande skapandet av content. Du attraherar rätt kunder och bygger varumärket på ett sätt som gör att kunderna kommer till er när de är redo att köpa och under tiden blir de era bästa ambassadörer.

Detta är ett långsiktigt och hållbart arbetssätt för att du ska slippa gissa och skapa tillfälliga insatser. Det kommer bli lättare att motivera både för dig själv och ledningen att det är så här ni strategiskt ska arbeta för att bygga ett starkt och långsiktigt varumärke.

När du gått kursen kommer du…

…känna dig trygg i att välja kanaler för er att synas i
…ha en tydlig plan för vilken typ av innehåll som ska skapas och när
…kunna utveckla en innehållskalender som skapar kontinuitet och underlättar planering
…förstå hur olika kanaler kan samverka för att förstärka budskapet och skapa en röd tråd i kommunikationen
…kunna fokusera fullt ut på att genomföra planen, med en stabil grund att följa
…ha en strategi som attraherar nya kunder och stärker relationen med befintliga kunder
…känna dig säker på att marknadsföringen är både hållbar och långsiktig, vilket minskar behovet av kortsiktiga insatser
…kunna motivera för ledningen varför det är så här ni ska jobba med er marknadsföring

Nina lyckades verkligen förmedla sin kunskap om sociala medier på ett pedagogiskt och roligt sätt! Det satte igång tankeverksamheten och gav inspiration till att bli vassare i sin kommunikation. Tack igen!

Rebecka Wikström, Länsstyrelsen Kronoberg

Vissa har bara det DÄR, de utstrålar styrka, kompetens och inger respekt utan att behöva anstränga sig, Nina är en sån person. Karaktär och kompetens inlindat i ett tryggt lugn. Hon har grund för sitt självförtroende och man lyssnar när hon pratar, viktiga pusselbitar för en företagare.

Michael Wedin, Loopia

Nina!: Lyhörd, intressant, kunnig & ödmjuk. I like 🙂 Inser att jag visste mindre om sociala medier än jag tidigare trott. Jag kan definitivt rekommendera dig & denna kurs till andra bolag. Vill jobba mer ihop framöver!

Carolina Seybold, Kommunikatör på Familjebostäder i Göteborg AB

Enkelt och kortfattat, lätt följa med. Många nya tips och idéer inom sociala medier. Fått nya tankesätt och mycket inspiration! Tack för en trevlig och inspirerande förmiddag! *5 st stjärnor

Administratör – Lagerqvist Bygg AB

Så himla bra tips! Vill ha mer! Inser att det också finns så mycket mer att lära. En bra inblick i alla delar och väldigt sugen på att fördjupa sig i alla.

Linda Himsel, Linda Himsel Photography

Mycket bra! Hade gärna haft en heldag. En enkel, nyttig genomgång av ett ämne som är enormt. Lärt sig mer, förstår mer, vågar mer!

Eric Wickell, Växjö Småland Ariport

Väldigt bra med alla konkreta exempel. Nina, du fångade och fick all min uppmärksamhet under 3 timmar. Tack för en mycket inspirerande och givande föreläsning.

Caroline Stenfelt, Möteslabbet

    Hej där

    Det är jag som håller i kurserna. Jag heter Nina Möller och har arbetat med varumärkesbyggande kommunikation och marknadsföring sedan 2003. Jag har en gedigen erfarenhet av att hjälpa företag med allt från helhetstänket till de små men ack så viktiga detaljerna. För mig är det viktigt att alla deltagare hänger med och jag förklarar så alla förstår, oavsett om du är nybörjare eller har arbetat med marknadsföring i flera år.

    Citat från deltagare genom åren

    Två heldagskurser via Läromedelsförfattarna

    ”Bra, välstrukturerad föreläsning med bra tempo”

    ”Väldigt informativt och lärorikt föredrag”

    ”Nina Möller är en mycket kompetent, generös, lyhörd och inspirerande person som skapar god stämning. ”

    ”Innehållsrikt, snyggt och proffsigt”

    ”Nina är en föreläsare med stor grad av kompetens och aldrig sinande tålamod”

    ”Väldigt bred utbildning och jag fick massor av bra input”

    ”Jag har fått många nya idéer på hur vi kan jobba”

    ”Trevlig föreläsning med enkelt och konkret innehåll”

    ”Mycket matnyttigt”

    ”Nu förstår jag bättre vilka vägar och kanaler som finns. Hur jag själv nås som kund och hur jag når mina egna kunder. Hur jag fungerar och hur jag tror att mina kunder fungerar.”

    ”Bra föreläsare. Tydlig. Konkret. Besvarade frågor på ett utmärkt sätt.”

    ”Bra med övergripande kunskap inom detta breda, aktuella område”

    ”Bra tempo, Innehållsmättat. En uppföljningskurs, tack”

    ”Mycket trevlig och informativ föreläsning. Bra arbetsmaterial. Nu återstår ”bara” att praktisera”

    ”Jag har fått konkreta verktyg”

    Onlineföreläsning via Länsstyrelsen

    ”Nina lyckades verkligen förmedla sin kunskap om sociala medier på ett pedagogiskt och roligt sätt! Det satte igång tankeverksamheten och gav inspiration till att bli vassare i sin kommunikation. Tack igen!”
    Rebecka Wikström, Länsstyrelsen i Kronobergs län

    Heldag sociala medier Familjebostäder i Göteborg AB

    “Nina!: Lyhörd, intressant, kunnig & ödmjuk. I like!  Inser att jag visste mindre om sociala medier än jag tidigare trott. Jag kan definitivt rekommendera dig & denna kurs till andra bolag. Vill jobba mer ihop framöver!” Carolina Seybold, Kommunikatör på Familjebostäder i Göteborg AB

    Halvdagskurs hos Odd för småföretagare

    ”Mycket trevlig och innehållsrik förmiddag. Enkelt och kortfattat, lätt följa med. Föreläsningen motsvarade absolut mina förväntningar! Många nya tips och idéer inom sociala medier. Fått nya tankesätt och mycket inspiration! Tack för en trevlig och inspirerande förmiddag! 5 st stjärnor” 
    Administratör – Lagerqvist Bygg AB

    ”Så himla bra tips! Vill ha mer! Inser att det också finns så mycket mer att lära. En bra inblick i alla delar och väldigt sugen på att fördjupa sig i alla.” 
    Linda Himsel, Linda Himsel Photography

    ”Väldigt bra med alla konkreta exempel. Nina, du fångade och fick all min uppmärksamhet under 3 timmar. Tack för en mycket inspirerande och givande föreläsning.” 
    Caroline Stenfelt, Möteslabbet

    ”Bra, tydligt och trevligt! Kommer gärna tillbaka”
    Susanne, Marknads koordinator – Kosta Boda Art Hotel

    ”Enkelt tydligt och i klarspråk. En hel del tips som jag kommer kunna använda direkt!”
    Robban, Ägare – Robban Agency

    Kom igång med digital marknadsföring på Trygghetsrådet

    Jag samarbetade med Trygghetsrådet under många år fram till pandemin, då pausades all utbildning. Jag höll då i spåret om marknadsföring på deras starta eget kurs. Så fem gånger per år höll jag kurser för deras deltagare.

    ”Tack för din intressanta föreläsning på Trygghetsrådet i Växjö! Det syntes att du tycker om och kan det du håller på med och du hade mycket att bidra med till oss blivande företagare.”