Skip to main content

Nina Möller

Genom rådgivning och utbildning kan jag stötta och hjälpa dig så du kan glänsa i ditt arbete med att få företagets och ditt egna varumärke att växa.

För dig som önskar hjälp att få allt inom webb, profil och tryck gjort finns jag och mitt team på byrån Odd redo.

Kurser

Lär dig något nytt inom sociala medier, bygga varumärke eller digital marknadsföring. 

Onlinekurs – Öppnar 2025

Lär dig att strategiskt välja kanaler och skapa innehåll för långsiktig tillväxt

Genom att kartlägga var verksamheten mår bäst av att synas och hur, får du en tydlig plan över vilka kanaler ni ska fokusera på och vad för typ av innehåll som ska skapas.

Den här kursen hjälper dig att sätta upp ett system där du får struktur och en hållbar strategi för att verksamheten på bästa sätt ska synas, sälja och bygga varumärke. Du går från att känna dig osäker och ostrukturerad till att vara väl förberedd med en plan som stödjer företagets långsiktiga tillväxt.

När kursen är klar har du skapat en marknadsföringskarta (MF-karta) som visar vilka kanaler ni ska fokusera på och ett system för innehållsskapande som ger dig kontroll över det löpande skapandet av content. Du attraherar rätt kunder och bygger varumärket på ett sätt som gör att kunderna kommer till er när de är redo att köpa och under tiden blir de era bästa ambassadörer.

Detta är ett långsiktigt och hållbart arbetssätt för att du ska slippa gissa och skapa tillfälliga insatser. Det kommer bli lättare att motivera både för dig själv och ledningen att det är så här ni strategiskt ska arbeta för att bygga ett starkt och långsiktigt varumärke.

När du gått kursen kommer du…

…känna dig trygg i att välja kanaler för er att synas i
…ha en tydlig plan för vilken typ av innehåll som ska skapas och när
…kunna utveckla en innehållskalender som skapar kontinuitet och underlättar planering
…förstå hur olika kanaler kan samverka för att förstärka budskapet och skapa en röd tråd i kommunikationen
…kunna fokusera fullt ut på att genomföra planen, med en stabil grund att följa
…ha en strategi som attraherar nya kunder och stärker relationen med befintliga kunder
…känna dig säker på att marknadsföringen är både hållbar och långsiktig, vilket minskar behovet av kortsiktiga insatser
…kunna motivera för ledningen varför det är så här ni ska jobba med er marknadsföring

Nina lyckades verkligen förmedla sin kunskap om sociala medier på ett pedagogiskt och roligt sätt! Det satte igång tankeverksamheten och gav inspiration till att bli vassare i sin kommunikation. Tack igen!

Rebecka Wikström, Länsstyrelsen Kronoberg

Vissa har bara det DÄR, de utstrålar styrka, kompetens och inger respekt utan att behöva anstränga sig, Nina är en sån person. Karaktär och kompetens inlindat i ett tryggt lugn. Hon har grund för sitt självförtroende och man lyssnar när hon pratar, viktiga pusselbitar för en företagare.

Michael Wedin, Loopia

Nina!: Lyhörd, intressant, kunnig & ödmjuk. I like 🙂 Inser att jag visste mindre om sociala medier än jag tidigare trott. Jag kan definitivt rekommendera dig & denna kurs till andra bolag. Vill jobba mer ihop framöver!

Carolina Seybold, Kommunikatör på Familjebostäder i Göteborg AB

Enkelt och kortfattat, lätt följa med. Många nya tips och idéer inom sociala medier. Fått nya tankesätt och mycket inspiration! Tack för en trevlig och inspirerande förmiddag! *5 st stjärnor

Administratör – Lagerqvist Bygg AB

Så himla bra tips! Vill ha mer! Inser att det också finns så mycket mer att lära. En bra inblick i alla delar och väldigt sugen på att fördjupa sig i alla.

Linda Himsel, Linda Himsel Photography

Mycket bra! Hade gärna haft en heldag. En enkel, nyttig genomgång av ett ämne som är enormt. Lärt sig mer, förstår mer, vågar mer!

Eric Wickell, Växjö Småland Ariport

Väldigt bra med alla konkreta exempel. Nina, du fångade och fick all min uppmärksamhet under 3 timmar. Tack för en mycket inspirerande och givande föreläsning.

Caroline Stenfelt, Möteslabbet

    Datum för lansering släpps inom kort!

    Det här är en onlineutbildning som riktar sig till dig som ansvarar för företagets marknadsföring. Du vill ha en tydlig och fungerande plan för vilka kanaler ni ska fokusera på och vilken typ av innehåll som ska skapas. Under kursens gång finns jag tillgänglig och stöttar dig i ditt arbete. Du bjuds även in till mitt nätverk där du kan träffa andra kommunikatörer och ta hjälp av andra som har samma utmaningar som dig.

    Skriv upp dig på mitt mailutskick så blir du först med att veta när kursen öppnar.

    Hej där

    Det är jag som håller i kurserna. Jag heter Nina Möller och har arbetat med varumärkesbyggande kommunikation och marknadsföring sedan 2003. Jag har en gedigen erfarenhet av att hjälpa företag med allt från helhetstänket till de små men ack så viktiga detaljerna. För mig är det viktigt att alla deltagare hänger med och jag förklarar så alla förstår, oavsett om du är nybörjare eller har arbetat med marknadsföring i flera år.

    Övriga kurser som går att boka

    Ledarens guide till sociala medier – på plats eller online

    Med en väl genomarbetad metod lär jag dig att använda sociala medier för att bygga både företagets och ditt yrkesmässiga varumärke. Du lär dig hur du i din roll, via kanaler som ex Instagram och LinkedIn, kan bidra för att hjälpa verksamheten att sälja, hitta bra kompetens men också för att bygga bra relationer till medarbetarna. Du blir säker och synlig via sociala medier på ett sätt som hjälper både dig och företaget.

    Kursen är en steg-för-steg-guide som tar dig från att vara vilsen i hur du ska göra till att bli en trygg användare som har koll på både det tekniska och typen av innehåll som kontinuerligt behöver skapas. När du gått kursen har du en färdig plan och du vet hur du på egen hand kommer vidare. 

    Målgrupp: Vd, säljchef och ägare men även marknadskommunikatörer och kreatörer. Det vill säga personer i ledande positioner samt den kreativa skaran som ständigt ska skapa nytt innehåll och få företaget att synas. 

    Typ av kurs: Kan hållas på plats som en heldagsutbildning med teori varvat med praktiska moment eller online via Teams. Vid digital utbildning delar vi upp kursen på flera tillfällen.

    Synas, sälja och bygga varumärke – heldagsutbildning på plats

    Detta är en heldagskurs som med fördel kan delas upp på två dagar, lite beroende på antal deltagare. I den går vi igenom allt från grunden till ett bra varumärke till hur man marknadsför sig via webbplats, blogg, sociala medier, mailutskick, kampanjer med mera. Ett helhetstänk kring hur man som verksamhet kan marknadsföra sig idag och skapa sin egen marknadsföringskarta. Mängder med inspiration och bra exempel. 

    Citat från deltagare genom åren

    Två heldagskurser via Läromedelsförfattarna

    ”Bra, välstrukturerad föreläsning med bra tempo”

    ”Väldigt informativt och lärorikt föredrag”

    ”Nina Möller är en mycket kompetent, generös, lyhörd och inspirerande person som skapar god stämning. ”

    ”Innehållsrikt, snyggt och proffsigt”

    ”Nina är en föreläsare med stor grad av kompetens och aldrig sinande tålamod”

    ”Väldigt bred utbildning och jag fick massor av bra input”

    ”Jag har fått många nya idéer på hur vi kan jobba”

    ”Trevlig föreläsning med enkelt och konkret innehåll”

    ”Mycket matnyttigt”

    ”Nu förstår jag bättre vilka vägar och kanaler som finns. Hur jag själv nås som kund och hur jag når mina egna kunder. Hur jag fungerar och hur jag tror att mina kunder fungerar.”

    ”Bra föreläsare. Tydlig. Konkret. Besvarade frågor på ett utmärkt sätt.”

    ”Bra med övergripande kunskap inom detta breda, aktuella område”

    ”Bra tempo, Innehållsmättat. En uppföljningskurs, tack”

    ”Mycket trevlig och informativ föreläsning. Bra arbetsmaterial. Nu återstår ”bara” att praktisera”

    ”Jag har fått konkreta verktyg”

    Onlineföreläsning via Länsstyrelsen

    ”Nina lyckades verkligen förmedla sin kunskap om sociala medier på ett pedagogiskt och roligt sätt! Det satte igång tankeverksamheten och gav inspiration till att bli vassare i sin kommunikation. Tack igen!”
    Rebecka Wikström, Länsstyrelsen i Kronobergs län

    Heldag sociala medier Familjebostäder i Göteborg AB

    “Nina!: Lyhörd, intressant, kunnig & ödmjuk. I like!  Inser att jag visste mindre om sociala medier än jag tidigare trott. Jag kan definitivt rekommendera dig & denna kurs till andra bolag. Vill jobba mer ihop framöver!” Carolina Seybold, Kommunikatör på Familjebostäder i Göteborg AB

    Halvdagskurs hos Odd för småföretagare

    ”Mycket trevlig och innehållsrik förmiddag. Enkelt och kortfattat, lätt följa med. Föreläsningen motsvarade absolut mina förväntningar! Många nya tips och idéer inom sociala medier. Fått nya tankesätt och mycket inspiration! Tack för en trevlig och inspirerande förmiddag! 5 st stjärnor” 
    Administratör – Lagerqvist Bygg AB

    ”Så himla bra tips! Vill ha mer! Inser att det också finns så mycket mer att lära. En bra inblick i alla delar och väldigt sugen på att fördjupa sig i alla.” 
    Linda Himsel, Linda Himsel Photography

    ”Väldigt bra med alla konkreta exempel. Nina, du fångade och fick all min uppmärksamhet under 3 timmar. Tack för en mycket inspirerande och givande föreläsning.” 
    Caroline Stenfelt, Möteslabbet

    ”Bra, tydligt och trevligt! Kommer gärna tillbaka”
    Susanne, Marknads koordinator – Kosta Boda Art Hotel

    ”Enkelt tydligt och i klarspråk. En hel del tips som jag kommer kunna använda direkt!”
    Robban, Ägare – Robban Agency

    Kom igång med digital marknadsföring på Trygghetsrådet

    Jag samarbetade med Trygghetsrådet under många år fram till pandemin, då pausades all utbildning. Jag höll då i spåret om marknadsföring på deras starta eget kurs. Så fem gånger per år höll jag kurser för deras deltagare.

    ”Tack för din intressanta föreläsning på Trygghetsrådet i Växjö! Det syntes att du tycker om och kan det du håller på med och du hade mycket att bidra med till oss blivande företagare.”